BEST AGH Kraków

Organizator: Stowarzyszenie Studentów
BEST AGH Kraków

25-26 marca 2015

10:00 - 16:00

Hala TS Wisła ul. Reymonta 22



O Targach

Czym są Targi

Inżynierskie Targi Pracy są dla studentów znakomitym sposobem poszukiwania pracy, praktyk lub staży zawodowych. To spotkanie pracodawców ze studentami i absolwentami krakowskich uczelni technicznych, które przybliża młodym osobom środowisko gospodarcze, umożliwiając im lepszy start na rynku pracy.

Targi stanowią jeden z głównych projektów realizowanych lokalnie przez Stowarzyszenie Studentów BEST AGH Kraków (Board of European Students of Technology). Impreza ta na stałe wpisała się w kalendarz ważnych wydarzeń miasta i uczelni. Znaczenie jej doceniają szczególnie studenci, którym Targi pozwalają zebrać informacje na temat zatrudnienia, praktyk czy staży, jak również pracodawcy, którzy mają możliwość zaprezentowania swoich ofert pracy i wymogów rekrutacyjnych oraz znalezienia wykwalifikowanych pracowników.

Inżynierskie Targi Pracy umożliwiają bezpośredni kontakt z osobami zajmującymi się rekrutacją, dzięki czemu uczestnicy imprezy mają szansę na uzyskanie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące dostępnych na rynku ofert pracy lub możliwości odbycia praktyk i staży. Tego rodzaju konfrontacja umożliwia uzyskanie najbardziej aktualnych informacji o firmie, prowadzonych przez nią procedurach rekrutacyjnych oraz oczekiwaniach stawianych potencjalnym pracownikom. Jest to przepływ informacji pomiędzy zainteresowanymi stronami na najkrótszej z możliwych dróg.

Gdzie?

Hala TS Wisła
ul. Reymonta 22

Pokaż Hala TS Wisła na większej mapie

Referencje

Uczestnicy dotychczasowych piętnastu edycji Inżynierskich Targów Pracy: Accenture, Adecco Poland, Advanced Production System Plus Sp. z o. o., Air Liquide Polska, Alan Systems, Alcatel, Aldec-ADT Sp. z o.o., Altran, AMS, Antal International, Apriso, ARCHON+ Biuro Projektów. Arthur Andersen, Bank Kadr TEST, Bank Przemysłowo-Handlowy S.A., Budimex, Camp America, Can-Pack S.A., Capgemini Polska, Carrer-Vison-Europe, Cementownia Nowiny, CH2MHill Polska, Coca-Cola HBC Polska, Colgate Palmolive, ComArch, Computerland, Cooper Standard Automotive Polska, Danone, Decathlon, Deloitte, Delphi Poland S.A., Donnelley Polish American Printing Co., DRQ S.A., Electrolux, Elektromontaż Nr 2, Ericpol Telecom Sp. z o.o., Ernst&Young, European Patent Office, Fabryka Kotłów RAFAKO, Faurecia, FEV Polska, Firma Chemiczna Dwory S.A., Fugro, Geofizyka Kraków, GE Power Controls, GFI Informatique, Grafton, Grupa Kęty S.A., Grupa Żywiec S.A., Hewlett Packard Polska, Hobsons, ICI, Ige Xao, Infolet, Instal Kraków, International Paper Polska, Interoute, IPF Polska Sp. z o.o., JCommerce, JPMorgan, Kirchhoff, Lafarge, Leliwa Telecom, L’Oreal, Lurgi S.A., MasterFoods Polska, McKinsey&Company, Metrosoft, Mostostal Kraków, Motorola, MTU Aero Engines Polska, Netia Telekom S.A., Nidec Motors & Actuators (Poland), Nokia Siemens Networks, Onet, Optimus Pascal, PCC, PGD, Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o., Pilkington Polska, Pliva Kraków Zakłady Farmaceutyczne S.A., PMI Service Center Europe Sp. z o.o., Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., Power Media, PricewaterhouseCoopers, Procter&Gamble, PTK Centertel, Reckitt Benckiser, Robert BOSCH Sp. z o.o., RoboBAT, RWE Stoen S.A., Schlumberger, Schneider Electric Polska, Shell International Ltd., Sygnity S.A., SKK Systemy Kodów Kreskowych, Solidex, Stomil Sanok, Szkoła Biznesu PW, Tate Interactive, TP Emitel, TPG, TRW Polska, Unilever, UT Automotive, Valeo Autosystemy, Ventor, Veracomp, Whirlopool / Polar S.A., Woodward, Zakłady Azotowe w Tarnowie.

Nagrody

Krakowskie uczelnie od lat utrzymują się w czołówce szkół wyższych. W 2007 roku Akademia Górniczo-Hutnicza zajęła czwarte miejsce w rankingu tygodnika “Wprost” w kategorii “Uczelnia techniczna”, natomiast Politechnika Krakowska uzyskała w tym konkursie ósmą pozycję. Z kolei w zestawieniu “Rzeczpospolitej” z 2008 roku Akademia Górniczo-Hutnicza zajęła trzecie, z kolei Politechnika Krakowska ósme miejsce wśród uczelni technicznych. Warto dodać, że pozostałe krakowskie uczelnie plasują się w ścisłej czołówce w swoich kategoriach.

Promowali nas

Inżynierskim Targom Pracy towarzyszyło 24 patronów medialnych:

  • TVN CNBC
  • Wirtualna Polska
  • TVP Kraków
  • Radio ESKA
  • Gazeta Wyborcza
  • Dziennik Polski
  • Eurostudent
  • PAP Nauka w Polsce/li>
  • Goldenline
  • Pracuj.pl
  • Praca.pl
  • Career-Journal.com
  • PracaGradka.pl
  • Portal dlaStudenta
  • Portal Students.pl
  • Portal ArchitekciKariery.pl
  • Profeo
  • 3DCAD.pl
  • LABSTAR
  • StepStone
  • Radio17
  • URSS TV
  • Biuletyn Informacyjny Studentów AGH – BIS
  • Miesięcznik Studencki Manko

Targi były dodatkowo promowane przez wszystkie dostępne kanały komunikacji: prasę, radio, internet oraz telewizję.

Historia

Lata 1997 i 1998 to czas kiedy rodziła się idea Targów Pracy skierowanych do studentów krakowskich uczelni technicznych. Organizowane na Akademii Górniczo-Hutniczej przez Stowarzyszenie Studentów BEST Kraków. Targi od początku cieszą się ogromnym zainteresowaniem zarówno studentów, absolwentów, jak i pracodawców.

W roku 1999 odbywają się I Inżynierskie Targi Pracy. Na imprezie prezentuje się 30 wystawców, Targi odwiedza blisko 5 000 ludzi. Partnerem BEST-u w organizacji Targów zostaje Biuro Karier Politechniki Krakowskiej.

Od tego momentu Targi odbywają się cyklicznie raz do roku, w marcu. Miejscem spotkań studentów z pracodawcami staje się hala widowiskowo-sportowa TS Wisła, położona blisko Miasteczka Studenckiego AGH, która oferuje odpowiednią powierzchnię wystawową.

Kolejny rok to zwiększenie zarówno liczby wystawców, jak i odwiedzających. Targi wspierają potężni patroni medialni: Gazeta Wyborcza, portal – onet.pl, Radio Żak. Do grona organizatorów dołącza Centrum Karier AGH.

Co roku Targom towarzyszy szeroka promocja: plakaty, ulotki, foldery, bannery oraz informacje w mediach. Dzięki temu z roku na rok liczba odwiedzających rośnie, w ubiegłym roku Targi odwiedziło około 8 000 osób.

Zeszłoroczna ilość wystawców (49) jest dobrą prognozą na przyszłość dla inżynierów i osób szukających pracy. Ta wysoka frekwencja niewątpliwie wskazuje na to że firmy potrzebują pracowników z Polski. Co więcej szukają ich już wśród studentów i absolwentów, bo przecież to do nich skierowane są głównie Targi.